Bankām plašs risinājumu klāsts jauno interneta maksājumu drošības prasību ieviešanai

| Drukāt

Rīgā, 31.01.2017.

Informācija plašsaziņas līdzekļiem

Bankām plašs risinājumu klāsts jauno interneta maksājumu drošības prasību ieviešanai

Veicot interneta maksājumus no š.g. 1. aprīļa banku klientiem būs jāizmanto tā saucamā stingrā autentifikācija. Lai ieviestu drošu divu faktoru klientu autentifikāciju internetā, bankas ir izstrādājušas plašu risinājumu klāstu. 

Rūpējoties par lielāku interneta maksājumu drošību, kā arī ņemot vērā straujo tehnoloģiju attīstību un tendences attālināto pakalpojumu izmantošanā banku klientu vidū, aizvien vairāk uzmanības visā pasaulē tiek veltīts interneta maksājumu drošībai. Tādēļ 2015. gada vasarā FKTK apstiprināja grozījumus Finanšu un kapitāla tirgus dalībnieku informācijas sistēmu drošības normatīvajos noteikumos, atbilstoši Eiropas Banku iestādes Galīgajām pamatnostādnēm par interneta maksājumu drošību. Šie grozījumi paredz jaunas prasības bankām interneta maksājumu drošības pilnveidošanai. Ņemot vērā resursus un laiku, kas bija nepieciešams šādu autentifikācijas risinājumu ieviešanai, tirgus dalībniekiem tika noteikts pārejas periods līdz 2017. gada 1. aprīlim, kad jāievieš risinājumi drošai divu faktoru klientu autentifikācijai internetbankā.

Katra banka ir radījusi savus rīkus, kā nodrošināt drošu divu faktoru klientu autentifikāciju internetbankā, piemēram, tā var būt tikai klientam zināma parole un ar īsziņu (SMS) atsūtīts vai kodu kalkulatora ģenerēts vienreiz lietojams kods. Tāpat tas var būt telefona lietotnes (aplikācijas) ģenerēts unikāls kods, vai arī cits drošības prasībām atbilstošs risinājums, ko izstrādā individuāli katrs tirgus dalībnieks. Banku ieviestie risinājumi drošas klientu autentifikācijas nodrošināšanai ir arī atkarīgi no katras bankas biznesa modeļa, no tās klientu profila un to raksturīgajiem veiktajiem maksājumiem. Pieļaujams, ka maksājumiem par nelielām summām un vispārzināmiem pakalpojumu sniedzējiem var būt vienkāršāka klienta autentifikācijas procedūra. FKTK seko līdzi, lai banku izstrādātie risinājumi būtu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un nodrošinātu drošu divu faktoru klientu autentifikāciju. 

Bankas savus klientus savlaicīgi informēs par tās piedāvātajiem risinājumiem un gaidāmajām pārmaiņām.

 

Papildu informācijai:

Agnese Līcīte

FKTK Komunikācijas daļas 

sabiedrisko attiecību speciāliste

tālr.:67774808; e-pasts: Agnese.Licite@fktk.lv

 

Vairāk par FKTK:

www.fktk.lv, www.klientuskola.lv, Twitter.com/FKTK_LV