Apdrošināšanas produktu izplatīšanā Latvijā 2021. gadā būtiska loma ir apdrošināšanas brokeriem un kredītiestādēm

08.06.2022
  • Sadaļa:
2021. gadā kopumā Latvijā apdrošināšanas prēmijās parakstīti 587 milj. eiro, no kuriem 38.9% ir parakstījuši apdrošināšanas brokeri, turklāt tas ir par 1.8% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Nedzīvības apdrošināšanā 2021. gadā visi apdrošināšanas starpnieki – apdrošināšanas brokeri (t.sk. dalībvalstu apdrošināšanas brokeru filiāles), aģenti un papildpakalpojuma starpnieki – kopā prēmijās parakstījuši 299.8 milj. eiro, kamēr paši apdrošinātāji – apdrošināšanas sabiedrības un dalībvalstu apdrošinātāju filiāles – parakstījuši 135.2 milj. eiro jeb 31.1% no kopējā apjoma. Būtiskāko lomu apdrošināšanas produktu izplatīšanā spēlē tieši apdrošināšanas brokeri, kuri prēmijās parakstījuši 220.1 milj. eiro, kas veido nedaudz vairāk kā pusi no kopējā nedzīvības apdrošināšanas prēmiju apjoma. Turklāt, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, starpnieku parakstīto prēmiju īpatsvars ir pieaudzis par 1.6% uz apdrošinātāju īpatsvara samazinājuma rēķina.

Arī dzīvības apdrošināšanā lielāko daļu jeb 112.5 milj. eiro no kopējā 2021. gada apjoma ir parakstījuši apdrošināšanas starpnieki, pašiem apdrošinātājiem prēmijās parakstot 39.5 milj. eiro jeb 26% no kopējā apjoma. Nozīmīgākā loma dzīvības apdrošināšanas produktu izplatīšanā ir kredītiestādēm, kuras, darbojoties kā apdrošināšanas aģenti, ir parakstījušas 61 milj. eiro jeb 40.1% no kopējām dzīvības apdrošināšanā parakstītajām prēmijām, turklāt kredītiestāžu īpatsvars izplatīšanā 2021. gadā ir pieaudzis pat par 4.7%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Savukārt digitālās pārdošanas loma apdrošināšanas produktu izplatīšanā, ar to saprotot, ka apdrošināšanas produktu pārdošana notiek pilnībā automatizēti un neizmantojot cilvēka palīdzību (piemēram, pārdošana tīmekļvietnēs, mobilajās aplikācijās), kopumā ir vērtējama kā zema. Nedzīvības apdrošināšanā 9.9% no kopējā apjoma tiek pārdots digitāli, savukārt dzīvības apdrošināšanā – tikai 3.3%. Pārliecinošs līderis digitālās pārdošanas ziņā ir OCTA apdrošināšana, kur 38.2% no kopējā OCTA apdrošināšanā parakstīto prēmiju apjoma tiek izplatīts digitālā veidā.

Infografika par apdrošināšanas izplatīšanas rādītājiem pieejama Finanšu un kapitāla tirgus tīmekļvietnē.

 

Turpmākai informācijai:
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas
Komunikācijas daļas
vadītāja Dace Jansone
T. 67774808
E. dace.jansone@fktk.lv

Kontakti


Adrese:
Kungu iela 1, Riga, LV-1050
Tālrunis:
6 7774800
E-pasts:
Par nelicencētiem pakalpojumiem
Datu aizsardzība:

Seko aktualitātēm


Pieraksties jaunumiem un saņem nozarei svarīgu informāciju savā e-pastā!