FKTK, ievērojot ECB un SRB lēmumus, aptur finanšu pakalpojumu sniegšanu AS “PNB Banka” un pieņem lēmumu par noguldījumu nepieejamību

15.08.2019
  • Sadaļa:
Eiropas Centrālā banka (ECB) kā AS “PNB Banka” tiešais uzraugs, 15. augustā lēmusi atzīt to par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās (angļu valodā – failing or likely to fail). Savukārt Eiropas Vienotā noregulējuma valde (Single Resolution Board) (SRB) ir pieņēmusi lēmumu neveikt AS “PNB Banka” noregulējumu, kas nozīmē neveikt pasākumus, lai bankas darbību stabilizētu. Ņemot vērā minēto un rūpējoties par bankas klientu noguldījumu aizsardzību, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome ārkārtas sēdē ir pieņēmusi lēmumu apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu AS “PNB Banka” un lēmusi par noguldījumu nepieejamību.

ECB kā AS “PNB Banka” tiešais uzraugs saskaņā ar ES Regulu Nr.806/2014 pieņēma šādu lēmumu, konstatējot, ka banka nav ievērojusi regulējošās prasības un izvērtējot bankas finansiālo situāciju.

Finanšu pakalpojumu apturēšana

FKTK lēmums paredz, ka 15.08.2019. plkst. 21.00 bankai pilnībā jāpārtrauc finanšu pakalpojumu sniegšana, ieskaitot klientu maksājumu izpildi. Šāds lēmums pieņemts, lai nepieļautu bankas līdzekļu aizplūšanu. Tas nozīmē, ka no šī brīža AS “PNB Banka” karšu, internetbankas maksājumu un bankomātu darbība ir apturēta.

“Mēs apzināmies, ka šī ir negaidīta ziņa bankas klientiem, taču varam apliecināt, ka FKTK darīs visu iespējamo, lai izveidotu ērtāko un efektīvāko risinājumu, un pēc iespējas ātrāk klientiem sāktu garantētās atlīdzības izmaksu – līdz 100 000 eiro. Jau tuvākajās dienās, kā rāda pirmie aprēķini – 99,2 % noguldītāju varēs sākt saņemt visu savu uzkrāto naudu bankā, ko pilnībā segs no Noguldījumu garantiju fonda līdzekļiem,” uzsver FKTK priekšsēdētāja Kristīne Černaja-Mežmale.

Noguldījumu nepieejamības konstatēšana

Reaģējot uz ECB un SRB lēmumu, FKTK padome ir lēmusi par noguldījumu nepieejamību, lai pēc iespējas ātrāk klienti varētu saņemt garantēto atlīdzību. Par garantēto atlīdzību izmaksu veidu un kārtību FKTK lems jau tuvākajās dienās.

Garantēto atlīdzību izmaksa jāuzsāk ne vēlāk kā 8. darba dienā pēc noguldījumu nepieejamības iestāšanas. Noguldījumu garantiju sistēma paredz katram AS “PNB Banka” klientam noguldījumu izmaksu garantētās atlīdzības veidā līdz 100 000 EUR.

Garantētā atlīdzība līdz 100 000 eiro apmērā tiek izmaksāta gan fiziskām, gan juridiskām personām par visu veidu noguldījumiem jebkurā valūtā. Garantētā atlīdzība attiecas uz bankas klientu līdzekļiem, uz noguldījumu procentiem, kas uzkrāti līdz noguldījumu nepieejamības iestāšanās dienai, uz atlikumiem norēķinu kontos vai algas kontos un uz līdzekļiem krājkontos.

FKTK informēs par turpmākajām darbībām saistībā ar AS “PNB Banka”.

Papildu informācija klientiem un medijiem, kā arī aktuālie kontakttālruņi pieejami FKTK mājas lapā: www.fktk.lv.

FKTK e-pasts AS “PNB Banka” klientiem: pnbbanka@fktk.lv

INFOGRAFIKA par Latvijas noguldījumu garantiju sistēmu: https://www.fktk.lv/wp-content/uploads/2019/08/ngf2019_3_LV.pdf

Turpmākai informācijai mediju pārstāvjiem:
FKTK Komunikācijas daļa
Tālruņi: +371 67774807; + 371 67774808
E-pasts: dace.jansone@fktk.lv

Kontakti


Adrese:
Kungu iela 1, Rīga, LV-1050
Tālrunis
6 7774800
E-Pasts:
Iepriekšējā pierakstīšanās pie sekretāra:
67 774 801
Datu aizsardzības jautājumiem:

Seko aktualitātēm


Pieraksties jaunumiem un saņem nozarei svarīgu informāciju savā e-pastā