Kā iegūt darbības atļauju?
Darbības atļaujas iegūšana ir regulēts process, kurā Jūs varat kļūt par Latvijas finanšu tirgus dalībnieku un uzsākt darbību pēc atļaujas saņemšanas.
Reģistrēts alternatīvo ieguldījumu fondu pārvaldnieks (turpmāk – AIFP) darbību Latvijā ir tiesīgs uzsākt pēc reģistrācijas Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (turpmāk – FKTK) saskaņā ar Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likumu (turpmāk – Likums).
Reģistrēts AIFP ir juridiska persona, kas dibināta kā akciju sabiedrība vai sabiedrība ar ierobežotu atbildību, un tās pamatdarbība ir alternatīvo ieguldījumu fondu pārvalde.
Likuma 5. panta pirmajā, otrajā un sestajā daļā ir noteikti pakalpojumi un papildpakalpojumi, kādus ir tiesīgs sniegt reģistrēts alternatīvo ieguldījumu fondu pārvaldnieks.
Reģistrēts AIFP ir pārvaldnieks, kura pārvaldē esošo aktīvu apmērs nesasniedz 500 miljonus eiro, ar nosacījumu, ka neviena fonda darbības noteikumi neparedz izmantot sviras finansējumu vai ieguldījumu daļu atpakaļpirkšanu piecu gadu laikā no dienas, kad veikts pirmais ieguldījums fondā.
Reģistrētajam AIFP nav atļauta pārrobežu darbība.
Reģistrētam AIFP sākotnējais kapitāls jānodrošina vismaz 15 000 eiro apmērā.
Darbības atļaujas iegūšanas process sastāv no vairākiem posmiem.
Ja jums ir jautājumi vai nepieciešama papildu informācija, piesakieties konsultācijai! Lai vienotos par pieņemšanas laiku, lūdzam iepriekš pieteikties, rakstot uz e-pasta adresi fktk@fktk.lv vai zvanot pa tālruni +371 67 774 800.
Sagatavošanās pieteikuma iesniegšanai: pirms reģistrēšanas un iepazīšanās posms, kurā FKTK organizē tikšanos (ja nepieciešams) ar uzņēmēju, lai pārrunātu tā plānoto darbību. Šajā posmā uzņēmumam obligāti vēl nav jābūt dibinātam.
Ko dara uzņēmējs
Ko dara FKTK
Kas jāņem vērā
Rūpīgi iepazīstieties ar normatīvo aktu prasībām.
Izmaksas
Sagatavošanos pieteikuma iesniegšanai un konsultāciju sniegšanu FKTK nodrošina bez maksas.
Pieteikuma iesniegšana: uzņēmējs sagatavo un iesniedz reģistrācijas pieteikumu.
Ko dara uzņēmējs
Ko dara FKTK
Kas jāņem vērā
Iesniedzamo dokumentu saraksts
AIFP reģistrēšanai uzņēmēja pilnvarotā persona sagatavo un iesniedz iesniegumu saskaņā ar Likuma 8.panta pirmo daļu.
Iesniegumam pievienojami vairāki dokumenti un informācija:
1. Informācija un dokumenti par pārvaldnieku:
a) AIFP kontaktinformācija;
b) AIFP statūti vai cits dibināšanas dokuments;
c) dokuments, kas apliecina sākotnējā kapitāla samaksu saskaņā ar Likuma 10. panta otrās daļas 1. punktu.
2. NILLTPFN un sankciju riska pārvaldības iekšējās kontroles sistēmas izveidei nepieciešamie dokumenti (minētie iekšējās kontroles sistēmas elementi var būt iekļauti vienā vai vairākās politikās un procedūrās atkarībā no iestādes lieluma, darbības specifikas un riska ekspozīcijas).
3. Informācija par alternatīvo ieguldījumu fondu pārvaldīšanu saskaņā ar Likuma 8. panta pirmās daļas 3. un 4. apakšpunktu:
a) informācija par pārvaldīt plānoto fondu skaitu, to nosaukumiem un pārvaldīt plānoto aktīvu kopējo vērtību;
b) Regulas Nr. 231/2013 pantā noteiktā informācija – īss apraksts par alternatīvo ieguldījumu fondu ieguldījumu stratēģiju, plānoto darbības termiņu, galvenajām aktīvu kategorijām un nozarēm, kurās plāno ieguldīt, ģeogrāfisko fokusu, citiem tirgus sektoriem (ja tādus var noteikt) vai konkrētiem aktīvu veidiem, uz kuriem virzīta ieguldījumu stratēģija, kā arī plānoto ieguldītāju raksturojums.
Izmaksas
250 eiro par reģistrēta AIFP reģistrācijai iesniegto dokumentu izskatīšanu.
Maksājumam jābūt samaksātam līdz brīdim, kad oficiāli tiek iesniegts pieteikums.
Pieteikuma izskatīšanas termiņš
Viens mēnesis no brīža, kad saņemti visi Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likumā noteiktie lēmuma pieņemšanai nepieciešamie dokumenti.
Pieteikuma izvērtēšana: FKTK veic pieteikuma izvērtēšanu pēc būtības.
Ko dara uzņēmējs
Ko dara FKTK
Kas jāņem vērā
Izmaksas
Pieteikuma izvērtēšanas posmā nav papildu izmaksu, kas saistītas ar dokumentu izskatīšanu.
AIFP reģistrācija: FKTK pabeidz pieteikuma izvērtēšanu un pieņem lēmumu par AIFP reģistrāciju vai atteikumu to reģistrēt.
Ko dara uzņēmējs
Ko dara FKTK
Kas jāņem vērā
Izmaksas
Darbības atļaujas saņemšanas posmā nav papildu izmaksas, kas saistītas ar AIFP reģistrāciju.
Uzraudzība: FKTK veic uzņēmuma darbības uzraudzību atbilstoši Likuma 81. panta devītās daļas prasībām.
Ko dara uzņēmējs
Ko dara FKTK
Kas jāņem vērā
Izmaksas
FKTK speciālisti piedāvā potenciālajiem tirgus dalībniekiem konsultācijas, lai palīdzētu labāk izprast regulējošās prasības par alternatīvo ieguldījumu fondu pārvaldnieku darbību un reģistrācijas procesu, kā arī identificētu iespējamos izaicinājumus, attīstot jaunus un inovatīvus produktus vai uzņēmējdarbības modeļus.
Mūsu speciālisti piedāvā:
Lūdzam iepriekš pieteikties, lai vienotos par pieņemšanas laiku: fktk@fktk.lv, 6777480
Pieraksties jaunumiem un saņem nozarei svarīgu informāciju savā e-pastā!